Jak skutecznie odzyskać swoją figurę po ciąży

Ciąża przeważnie wiąże się z zyskaniem paru dodatkowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość matek pragnęłoby tego uniknąć. Czy są metody, by szybko wrócić do swojej sylwetki po ciąży? Poznaj niektóre z nich.

O odpowiednią figurę warto zadbać już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to odpowiedni czas, aby katować się drakońską dietą. Organizm przyszłej matki zużywa nieco więcej pożywienia niż na co dzień. Ograniczenie niezdrowego pożywienia oraz słodyczy może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Plusem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Ważne jednak, żeby ruch w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To położnik może zdecydować, czy nie istnieją przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Największym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o dawną figurę są regularne przechadzki z maleństwem. Przyniosą one korzyści tak samo matce, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast przechadzać się powolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Kilogramy po ciąży będą zmniejszać się w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Kiedy upłynie okres połogu, a lekarz nie będzie widział żadnych przeciwwskazań, można zdecydować się na różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy kochają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to doskonała sposobność, aby zrelaksować się. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twoim mieście. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym domu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają w krótkim czasie odzyskać poprzednią figurę. Jednocześnie, nie zajmują sporo czasu, którego zwykle brakuje młodym mamom.